Ana içeriğe atla

Boşluk

       


Boşluk


herkes birbirine yokuştur, züleyha.
sana yokuş olana sen
düzlük oldun.
kendi yolunda ona yollar açtın.
ama sen
ama sen
dağ gibi bir yokuşu tek başına çıktın.

kandırıldın züleyha
ama yılmadın.
çıktın en sevdiğin pencereye
-seni seviyorum, diye bağırdın!
sonra
usulca çiçekleri suladın
pencereyi kapattın.

-ama seni yokuştan aşağıya nasıl attığını unutmadın-

dikenlerle dolu bir gül
bahçesine geldin,züleyha.
bir hevesle.
gözlerinin içine bakarak
her şey güzel olacak, dediydi
inandıydın, sen de.
kandırıldın, züleyha
ama yılmadın.
çıktın en sevdiğin pencereye,
-seni seviyorum lan! diye bağırdın.
sonra usulca çiçekleri suladın
pencereyi kapattın
bu sefer ağladın.

-ama seni o dikenlere nasıl ittiğini unutmadın-

her şeyi tek tek unutup
züleyha,
her şeyi tek tek unutup
girdin koluna ve çıktın bir yolculuğa.
uçurumun kenarına gittiniz
denizi ve birbirinizi seyrettiniz.
ne de güzel bakıyordun,züleyha
ne kadar sevgi dolu
ve ne kadar içten

sen yine bakışlara aldandın
ve kandırıldın,züleyha
evet!
evet,evet!
yine kandırıldın.

-ama seni o uçurumdan nasıl ittiğini unutmadın-

evet,kandırıldın züleyha
ama yılmadın.
çıktın en sevdiğin pencereye
-seni seviyorum,diye
fısıldadın kısık bir sesle
sonra usulca çiçekleri suladın
pencereyi kapatmadın
kendini pencereden
bir boşluğa bıraktın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osmanlı Hukukunda Evlenme ve Boşanma

1.       İSLAM’DA EVLENME VE NİŞANLANMA    İslam aile hukuku genel olarak ‘’ahval-i şahsiye’’ –yani şahısların hukuki varlıklarıyla ilgili olan hukuki halleridir- diye ifade edilmektedir. Bu ‘’ahval-i şahsiye’’ deyiminin ise anlam yelpazesi oldukça genişti.  Evlenme, velayet, boşanma vs. gibi konuları içinde barındırırdı. İslam hukukunda evlenmeyi ifade etmek için kullanılan terim ‘’nikah’’ idi. Kelime anlamı ise cinsi münasebet idi. Nikah ise bu cinsi münasebeti meşru kılıyordu. İslamiyet’te evlenmenin klasik tarifi ise erkeğin yanında duran bir tarifti. Şöyle ki Roma hukukundan bu yana evlenmek, karı koca arasında hayat ortaklığını ifade ederdi. Fakat kilise bu yorumu yani evlenmeyi, eşlerden, her birine diğerinin vücudundan faydalanma hakkı olarak değiştirmişti. Klasik İslam evlenme tarifi de işte böyleydi. Hatta İslam’da kadının erkeğin vücudu üzerinde herhangi bir hakka sahip olması söz konusu bile değildi. Bu anlayış yalnızca Hanefi mezhebin...

Oryantalizm Üzerine I

1. Chateaubriand’ın Doğu’ya Seyahati 1.1. Doğu’ya Bakış      19. yüzyıldan itibaren oryantalizm ve seyahatnamelerde ‘’Doğu’’ siyasi bir anlam kazanmıştı. Genel olarak ‘’Doğu’’, ‘’Batı’’nın gözünde, ‘’öteki’’nin yaşadığı, bolluk ve beraket ülkesiydi. [1] Hz. İsa’nın doğduğu, Hıristiyanlığın yayıldığı ve Hz. İsa’nın Romalılarca çarmıha gerildiği   ‘’kutsal toprak’’tır. Doğu’ya seyahat eden her seyyah yolculuğunu ölümsüzleştirmek ve evde kalanlarla paylaşmak istemişti. 19. Yüzyıl Fransız yazarı, politikacı ve diplomat olan François Rene de Chateaubriand da seyahatname yazmış ve ‘’Doğu’’ya çok farklı bir gözle bakmıştı. Bu seyahatnamesini yazmak için 1806-1807 yılları arasında, Paris’ten Kudüs’e, Mora, Yunanistan, Ege Adaları, İzmir, İstanbul ve son olarak Doğu’yu kapsayacak yolculuğa çıkmıştı. [2] Chateaubriand, yaptığı bu doğu seyahatine dair gözlem ve izlenimlerini Paris-Kudüs yolculuğu adlı eserinde toplar.      Bu eser üç cilt halind...

Oryantalizm Üzerine II

2. Bir Lady’nin Doğu Seyahati 2.1. Lady Montagu ve Türk Hamamı Lady Montagu, Batılı seyyahlar arasından kendisine ayrı bir yer edinmeyi başarmış bir seyyahtı. Bu başarısını da şüphesiz Osmanlı İmparatorluğu’nu kendinden önceki erkek seyyahlardan daha farklı yorumlamasıyla olmuştu. Türkiye Mektupları ’nda şöyle diyecekti: ‘’Sıcak su kaynakları ile ünlenen Sofya’da en çok dikkatimi çeken şey hamamlardı.’’ [1] Lady Montagu, mektuplarında gittiği güzel bir hamamı tasvir etmişti. İlk bölümde hamamın giriş kapısını ve orta yaşın üstünde, güler yüzlü birileri tarafından karşılandığını, ikinci bölümde sıcak ve soğuk su çeşmelerinin bulunduğunu ve kadınların mermerlere uzanarak yattığını üçüncü bölümde de buhar ve kükürtlü suların varlığından bahseder. Fakat Lady Montagu seyahat elbiselerinin üzerinde olması sebebiyle banyo yapamamıştır. Hatta kadınların kendisine soyunması ve banyo yapmaları için ısrar da etmişlerdir. Lady banyo yapamamasının nedenini de kocasının izni olmadan beline bağlad...